Mai feladványunk, Bájgúnárok: vajon mi lehet a kapcsolat Quentin Tarantino és a mesterek filmjei között?
Most a legtöbben az Ördög jobb és bal keze című klasszikus nyitó és a közelmúltban bemutatott Django elszabadul című Tarantino mozi záró képsoraikor felcsendülő dalra gondoltok. Helyesen is teszitek, de csak erre (halál)biztosan nem szentelnénk ismét egy posztot, már csak azért sem, mert a párhuzamot giovanni5 barátom kellőképpen kivesézte itt.
De akkor, a váltólázunkon kívül, mi lehet az az ok, amiért mi mégis erről írunk? A bejegyzés címe arról árulkodik, hogy a megoldást (halál)biztosan nem a Djangóban, hanem QT 2007-ben forgatott Death Proof-jában kell keresnetek. A film utolsó 20 percében ugyanis felcsendül egy dal, mely méltó a pörgős autósüldözéses jelenethez. Mivel azonban a motorok bőgése kellőképpen elnyomja azt, ezért csak a vájtfülűek ismerik fel a következő bejátszásban (0:30-nál, majd 05:47-nél) a Gangster story című számot.
A dal annak a Gudio és Maurizio de Angelis testvérpárnak (fenti képünkön) a szerzeménye, akik, mint az bizonyára mindenki számára ismert, a mesterek több filmjéhez is komponáltak slágereket. A Gangster story mégsem ezekből, hanem Franco Nero 1973-ban forgatott és Magyarországon be nem mutatott La polizia incrimina la legge assolve című filmjéből való.
A leírtak tükrében akaratlanul is kezd egyre biztossá, mit beszélek, halálbiztossá válni bennünk az a meggyőződés, hogy Quentin Tarantinót ifjúkorában nem hagyták hidegen a mesterek és Franco Nero filmjei, valamint azok filmzenéi. Ha másért nem, akkor legalább ezért (halál)biztosan szimpatikus számunkra, Tarantino úr!
Hozzászólások