Firpo hadnagy szentelt már posztot a Rahier cég által gyártott "kicsi a bors, de erős" motornak. Most pedig egy ehhez "alkatilag" hasonlító, de annál jóval híresebb terepmotorral foglalkozunk bejegyzésünkben, méghozzá egy Suzukival. Na nem kell nagyon megijedni kedves kuzenek, nem mélyedünk el túlságosan a számunkra kissé idegen terepen, de úgy gondoljuk, ez a pofás kis járgány mindenképpen megérdemli, hogy legalább egy rövid poszt erejéig foglalkozzanak vele.
A Suzuki motorok története több mint 60 évre nyúlik vissza. Az alapító Michino Suzuki ekkor még valószínűleg álmában sem gondolta volna, hogy évtizedekkel később már a gésák is tranzisztort gyártanak, cége pedig számos bajnokot ad a világnak, akik motorjai nyergében érnek el zajos sikereket, ahogy azt sem, hogy ezek a járgányok majd a filmvásznon is megmutathatják képességeiket.
Amellett, hogy a Suzuki a 90-es évek elejétől a "Mi autónkká" (és motorunkká) is vált, nekünk, BS-TH rajongóknak nem csak ezért kedves Michino bácsi és gyártósora, hanem egy bizonyos szám és betű kombinációja miatt:
RV90.
Most a tyúktolvaj banda vásott fülű tagjai rögtön a Különben dühbe jövünk c. örökbecsű darabra és annak motoros jelenetére asszociálnak, a kevésbé tájékozott csirkefogók pedig azután, hogy elolvasták ezen sorokat, teszik meg ugyanezt. Ez a film eleve kényeztette azokat, akiket a benzingőz megcsapott, gondoljunk csak az autóversenyes nyitójelenetre, a főszereplő "kis piros autóra, sárga tetővel" és ugyebár a motorokra, melyek közül kitűnik, a bumszlikerekű RV90-es, amelyet 1972-81 között, tehát a film készítése idején (1974) is gyártottak. A már említett film motorpárbajos jeleneténél találkozhattunk vele. Ezzel a "vaspónival" érkezik ugyanis végszóra a bozótosból Ben, (Bud) Kid (Terence) segítségére sietve. A jelenetet az éles zenei váltás, Bud és a terepmotor közötti méretbeli aránytalanság és a mesterek utánozhatatlan gesztusai teszik örökké emlékezetessé számunkra. Idézzük is fel rögvest!
Helyreigazítás:
Bármennyire is ugyanaz az elegancia, ugyanaz a stílus, cikkünkben tévesen állítottuk azt, hogy a Különben dühbe jövünk c. film motorpárbajos jelenetében Bud motorja egy Suzuki RV90-es. A kérdéses motor valójában egy Moto Zodiaco Tuareg 223-2. Köszönjük az észrevételt Viberál Gábornak, a tévedésért pedig elnézést kérünk.
Utóirat: ne dühöngj(etek)!
Fárosz hajtója
Hozzászólások